Reparatii iPhone
Reparatii iPad
Reparatii Macbook
Reparatii iMac

Cum afectează COVID-19 lanțul de distribuție a iPhone Doctor România

IMPORTANT: Service iPhone Doctor Romania nu a fost, nu este si nu va deveni niciodata service autorizat/oficial Apple. Din considerente de ordin etic si mai ales din respect pentru clientii nostrii cat si pentru service-urile autorizate de catre compania Apple - acest aspect trebuie retinut. Piesele montate, garantia oferita cat si executia reparatiilor nu au nici un fel de legatura cu service-urile autorizate oficial sau cu distribuitorii si angajatii Apple
Adaugat la Feb 20, 2020

A trecut deja mai bine de o lună de când coronavirusul (COVID-19) produce îngrijorare la nivel global iar din 30 ianuarie, potrivit deciziei luate de Organizația Mondială a Sănătății, acest virus este o urgență de sănătate publică la nivel global.

Declanșarea stării de urgență s-a extins, așa cum era de așteptat, și asupra afacerilor din China iar ca o consecință fabricile producătorilor au fost închise și toate exporturile din China au fost oprite.

Mulțumită stocului constant de piese pe care îl avem achiziționat în avans și datorită măsurilor luate din timp, estimând corect efectele acestui virus asupra lanțului de distribuție, putem spune că avem în proporție de peste 75% piese necesare pentru a trece de această perioadă grea.

Indiferent de evoluția prețurilor, prețuri impuse producătorii chinezi, iPhone Doctor România încearcă să păstreze prețurile standard oferite până acum și va proteja, pe cât de mult cu putință, beneficiile oferite clienților și calitatea pieselor montate în procesul de reparație.

Schimbările generate de situația din China nu schimbă nimic în politica iPhone Doctor România:

  • perioada de garanție este aceeași - de 90 de zile;
  • politica de retur 14 Days Money Back - rămâne valabilă.

Service-ul iPhone Doctor România își păstrează atitudinea strictă de control a calității și aceeași de politica fermă de retur în cazul pieselor și reparațiilor slab calitative sau defecte.

Situația generată de starea de urgență din China și de blocajul economic declanșat de COVID-19 are efecte în toată lumea iar România este și ea prinsă în această criză.

Va fi afectată firma iPhone Doctor România de această situație? Dar clienții?

Stocurile noastre sunt suficiente pentru a acoperi, ca și până acum, toate solicitările clienților pentru următoarele trei luni.

Față de alte companii de profil credem că stocul va fi unul suficient astfel încât să mulțumim cât mai mulți clienți.

Coronavirusul se poate transmite prin diferite bunuri sau mărfuri?

COVID-19 cunoscut drept coronavirus este un virus al aparatului respirator ce se transmite prin contact direct (tuse, vapori) de la o persoană la alta. Organizația Mondială a Sănătății a declarat că este complet sigur că orice colet, produs sau marfă să fie primit din China fără a exista riscul de îmbolnăvire.

Vor crește prețurile din cauza cererii prea mari și a producției stopate sau diminuate?

Da, prețurile vor crește pentru o perioadă ce se poate încadra între lunile martie - iunie 2020. Măsurile de control impuse pe plan local pentru a împiedica răspândirea virusului au pus fabricile în incapacitate forțată de producție iar trei segmente ale procesului de producție au suferit deja modificări de preț:

  • costul mâinii de lucru;
  • lipsa materiei prime;
  • stocurile insuficiente.

Acești trei factori se vor reflecta direct în prețurile de producție și automat în costul final al produsului.

Producătorii cu care noi colaborăm de peste 5 ani ne-au anunțat deja că din cauza cererii din ce în ce mai ridicate de materie primă, producția și disponibilitatea produselor va fi restrânsă în lunile martie - aprilie iar prețurile vor continua să crească și după reluarea producției la capacitate maximă.

Indiferent de evoluția prețurilor iPhone Doctor România va găsi, ca de fiecare dată, produse de cea mai bună calitate și cele mai avantajoase soluții pentru clienții săi.

Va fi afectată calitatea produselor?

Nu! Chiar dacă în cazul unor piese și accesorii distribuitorul va fi schimbat, de la cel principal cu care colaborăm de 5 ani la cel secundar cu care lucram de 3 ani sau dupa caz la cel de back-up, calitatea va fi riguros monitorizată, perioada de garanție va fi aceeași - de 90 de zile - iar politica de retur 14 Days Money Back rămâne valabilă.

Service-ul iPhone Doctor România își păstrează atitudinea strictă de control a calității și aceeași de politica fermă de retur în cazul pieselor și reparațiilor slab calitative sau defecte.

Cum este afectat lanțul de distribuție al pieselor necesare în reparații GSM?

Pentru a preveni o răspândire la scară largă a virusului, guvernul chinez a luat măsuri drastice. Acestea includ: întârzierea reluării activităților de producție după noul an chinezesc, interzicerea părăsirii orașului și a zonei în care locuiesc cetățenii diferitelor zone afectate, limitarea tranzitului/fluxului de persoane, chiar și sigilarea efectivă a unor zone și obligația persoanelor de a nu ieși din locuințe. Din cauza a acestor măsuri cuprinse în starea de carantină impusă de guvern, majoritatea companiilor, producătorilor și fabricilor nu au reușit să își înceapă producția după sărbătorile anului nou chinezesc.

Fabricile Apple sunt în China? Este afectată si producția iPhone?

Cel mai probabil… da. Cel mai bun exemplu este fabrica Foxconn (fabrica ce produce majoritatea componentelor aflate în produsele iPhone) care a estimat că vă putea relua activitatea la doar 50% din capacitate abia la sfârșitul lunii februarie dacă statul le va da voie.

Aceeași fabrică a afirmat că poate abia la finalul lunii martie spera să poată ajunge la un nivel de 80% din capacitate cu condiția ca răspândirea virusului să fie din ce în ce mai scăzută.

Pentru majoritatea industriei producătoare de piese necesare reparațiilor telefoanelor mobile va fi o perioadă destul de grea în martie și aprilie, perioadă ce își va diminua intensitatea cel mai devreme în luna mai.

Criza din industria de profil din China se muta și în România?

Cu siguranță. Această perioadă va fi una dificilă din cauza stocurilor scăzute ale producătorilor cât și ale distribuitorilor.

Dacă la această stare a stocurilor scăzute, adăugăm și faptul că peste 80 din service-urile GSM nu dețin un stoc fizic de piese, putem doar să ne imaginăm cum se va răsfrânge și ce efecte o să producă această lipsă a pieselor necesare reparațiilor telefoanelor mobile la nivel mondial - nu doar local, în România.

Când vor fii reluate importurile din China?

Deși la anumite produse am reușit să găsim alt lanț de distribuție (separat de cel principal și de cel de back-up) la unele produse se pare că lanțul de distribuție va fi reluat la începutul lunii mai 2020.

Cât va mai dura acest virus și această stare de urgență?

Măsurile extreme de carantină impuse de guvernul chinez au dus acum (a doua jumătate a lunii februarie ) la o stagnare a extinderii epidemiei. Zhong Nanshan (cunoscut expert chinez în probleme respiratorii ) liderul unei grup de elită al Ministerului Sănătății din China a declarat că numărul de cazuri de noi îmbolnăviri a început să scadă în anumite zone. Dar totuși punctul maxim va fi atins abia la sfârșitul lunii februarie. Același expert consideră că virusul va fi complet stopat dar epidemia și starea de urgență se vor încheia la abia sfârșitul lunii aprilie.

Cum își protejează iPhone Doctor România membrii colectivului de muncă?

Deși în România nu a fost semnalat nici un caz compania iPhone Doctor România a instituit, preventiv, măsuri stricte de protecție și control:

  • în cazul importurilor, ce au sosit și vor sosi din orice sursă externă începând cu 1 februarie 2020, acestea au fost și vor fi despachetate și etichetate, adăugate în noi recipiente, de hârtie/material plastic pentru protecție și transport, într-un spațiu diferit de cel unde ne desfășuram activitatea;
  • după definitivarea procesului de import, persoana desemnată să se ocupe de coletele externe nu intră în contact cu clienții service-ului (persoana ce se ocupă de colete se află în locația separată de service-ului nostru);
  • verificăm zilnic înainte și după terminarea programului de muncă temperatura fiecărui coleg din echipă, cât și starea generală de sănătate;
  • este interzis contactul conștient cu o persoană care s-a întors din zonele afectate sau adiacente epidemiei COVID-19 și implicit evitarea călătoriilor în zonele afectate;
  • se pune accent, că și până acum, pe igiena personală și dezinfecția cât mai des executată după fiecare proces de reparație folosind piese din zona asiatică.

Sfat/ recomandare:

Dacă criza din China nu se va sfârși în cele trei luni estimate de experții chinezi, vă rugăm să ne contactați în avans pentru a verifica disponibilitatea fiecărui produs din stoc.

News

Ti-a placut? Distribuie mai departe pe: