Reparatii iPhone
Reparatii iPad
Reparatii Macbook
Reparatii iMac

Baterie iPhone

IMPORTANT: Service iPhone Doctor Romania nu a fost, nu este si nu va deveni niciodata service autorizat/oficial Apple. Din considerente de ordin etic si mai ales din respect pentru clientii nostrii cat si pentru service-urile autorizate de catre compania Apple - acest aspect trebuie retinut. Piesele montate, garantia oferita cat si executia reparatiilor nu au nici un fel de legatura cu service-urile autorizate oficial sau cu distribuitorii si angajatii Apple
Adaugat la Mar 06, 2020

În cadrul acestui articol vom încerca să răspundem cât mai detaliat la câteva dintre cele mai întâlnite întrebări legate de bateria telefoanelor iPhone.

Nu toate răspunsurile, detaliile și explicațiile vor fi tehnice dar cu siguranță vor fi ușor de înțeles.

Apple folosește termenul "ciclu de încărcare" pentru a descrie un ciclu complet de încărcare și descărcare a bateriei și garantează în medie 1000 de astfel de cicluri pentru bateriile aflate în toate produsele comercializate de către ei.

Când spui baterie iPhone te referi la sănătatea bateriei afișată în meniul telefonului.

Clienții întreabă, iPhone Doctor România răspunde:

Q: Când e recomandat să îmi schimb bateria iPhone-ului?

A: Atunci când în secțiunea Settings->Battery->Battery Health în tab-ul Maximum Capacity apare un procentaj mai mic de 85%.

Q: Atunci când este foarte frig, telefonul meu se închide. Are probleme cu bateria?

A: Da, din cauza uzurii straturile exterioare ale bateriei sunt deteriorate și nu mai sunt la fel de fiabile.

Q: Uneori, deși am baterie 10-20%, telefonul se închide, însă după ce îl pun la încărcat se aprinde imediat și apare un procentaj al bateriei mai mare de 20-30%. Ce se întâmplă cu telefonul? Ce este defect?

A: Bateria este defectă și trebuie schimbată. În plus, chip-ul bateriei, care se ocupă de power management și afișarea corectă a procentajului energiei rămase în baterie, este dereglat din cauza celulelor moarte din baterie.

Q: Telefonul meu se încarcă numai într-o anumită poziție. Este defect el sau poate are bateria defectă?

A: Telefonul nu este defect și cu atât mai puțin bateria. Problema este de la mufa de încărcare și TOTUL se poate remedia în 10 minute.

Q: Baterie externă sau încărcător auto?

A: Ambele variante sunt greșite, pentru că nici una dintre ele nu oferă o soluție de stabilizare a amperajului necesar telefonului în momentul încărcării. Mai exact, peste 95% din încărcătoarele auto sau bateriile externe nu au această caracteristică pentru că sunt proiectate să fie utilizate rar, în cazuri de urgență, și au o calitate extrem de scăzută.

Am întrebat peste 1000 de români, care ne-au vizitat pentru a le schimba bacteria telefonului, cât de des folosesc încărcătoare auto sau baterii externe?

Peste 80% dintre posesorii de telefoane cu baterii extrem de uzate ne-au confirmat că folosesc zilnic astfel de metode de încărcare.

Ca să fim și mai expliciți:

  • am întâlnit iPhone 7 cu 500 de cicluri de încărcare și peste 85% sănătate a bateriei;
  • am găsit iPhone 8 cu 400 de cicluri de încărcare și sub 70% sănătate a bateriei.

Acest exemplu nu este unul rar întâlnit și de aceea nu recomandăm nici una dintre variantele de mai sus.

Q: Dacă îmi schimb bateria la iPhone-ul meu, acesta va mai fi rezistent la apă?

A: Nu există iPhone rezistent la apă! De la iPhone 11 Pro Max la iPhone 7 - nici unul nu rezistă la contactul cu lichidele.

În cadrul service-ului nostru, când executam serviciul "baterie iPhone ", adică schimbarea bateriei, montăm adezivul special în jurul ramei ecranului. Acest adeziv are rolul de a tine display-ul fixat în rama metalică a carcasei și de a feri placa de bază de praf și lichide nu pentru a face telefonul IMPERMEABIL!

Așa că… nu intrați cu telefonul în apă!

Mai mult, când intrați pe pagina Apple Romania sau Apple SUA și încercați să cumpărați un model iPhone, în lista de caracteristici a fiecărui model, în partea de jos a paginii există un mic paragraf greu de acceptat: “Contactul cu lichid nu este acoperit de garanție”.

Q: Bateriile montate/ schimbate sunt originale Apple?

A: În cazul modelelor noi (lansate în mai puțin de 12-18 luni) da, bateriile sunt originale Apple swap, adică de pe alte dispozitive. Vorbim de baterii a căror sănătate este peste 95% iar numărul ciclurilor de încărcare este mai mic de 100.

În cazul modelelor mai vechi sunt fie baterii swap fie baterii compatibile de cea mai bună calitate. Refuzăm să lucrăm cu baterii compatibile de 3-5$ pe… diverse site-urile de profil din Asia.

Noi discutam de baterii compatibile de cea mai bună calitate, cu o rata de retur mai mică de 5%, în 12 luni, și un preț de achiziție de minimum 15$ (fără a include taxe de transport și taxe vamale). La acest preț, de minimum 15$, se mai adună adaosul comercial practicat de către service-ul nostru și evident manopera de schimbare a bateriei.

Încă o precizare importantă și extrem de onestă: deși pe baterii apare logo Apple și toate informațiile prezente sunt cele de pe bateriile originale, BATERIILE compatibile nu sunt originale.

Chiar dacă și în meniul telefonului sănătatea bateriei este afișată - noi suntem corecți și ne respectăm clienții, de aceea spunem adevărul: bateria schimbată, cea compatibilă, nu este originală.

Singurul mod în care putem discuta de baterii originale este atunci când este montată într-un service autorizat Apple sau când este demontată de pe alt dispozitiv (baterie Swap) și remontată pe telefonul clientului.

Q: Oferiți garanție pentru bateria iPhone montată în service-ul iPhone Doctor România?

A: Da! Oferim o garanție de conformitate de 90 de zile.

Dacă bateria se deformează (își dublează volumul) sau procentajul sănătății scade sub 85% se schimbă gratuit, în primele 6 luni.

În plus, pentru bateriile montate în cadrul service-ului nostru se aplică serviciul: 14 Days Money Back. Dacă în primele 14 zile de când a fost executat procesul de schimbare a bateriei clientul nu este mulțumit, de calitatea serviciilor sau a funcționalității bateriei, i se returnează costul total al serviciilor plătite.

Q: Cât durează schimbarea bateriei?

A: Procesul de schimbare a bateriei, indiferent de modelul iPhone deținut, este de 3-5 minute. Durata medie este de 5-35 minute, în funcție de programările sau de fluxul de clienți prezent în service în momentul respectiv.

Q: Se pierd datele din telefon în urma procesul de schimbare a bateriei?

A: Nu! În cei 10 ani de când ne ocupăm de schimbarea bateriilor modelelor iPhone, datele clienților NU s-au pierdut! Dar totuși vă recomandăm să faceți back-up săptămânal dispozitivului dumneavoastră.

În proporție de 0,1% (1 client din 1000) există riscul ca telefonul să nu mai pornească în urma procesului de schimbare a bateriei. Cauzele ar putea fi defecțiuni ascunse (contact lichid, soc mecanic, etc) care ar trebui prezentate înainte de a se cere schimbarea bateriei.

Q: Care este durata medie de viață a unei baterii pentru iPhone?

A: Există două tipuri de baterii și două tipuri de utilizare a acesteia, după cum urmează:

  • Baterie originală (utilizată normal și cu atenție): 24 luni;
  • Baterie originală (utilizată intens și fără atenție): 12-18 luni;
  • Baterie compatibilă (utilizată normal și cu atenție): 12 luni;
  • Baterie compatibilă (utilizată intens și fără atenție): 6-8 luni.

Q: După schimbarea bateriei, în meniul telefonul va fi afișată sănătatea noii baterii montate?

A: Da! Fie că este vorba de bateriile originale swap sau de cele compatibile - în ambele cazuri sănătatea bateriei va fi afișată ( nu sunt incluse aici modelele: iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max).

Q: Trebuie să formatez bateria nouă? Mai exact, trebuie să las telefonul să ajungă de la 100% la 0% și apoi să îl reîncarc?

A: Nu este cazul. Fiecare model iPhone este dotat cu baterie Lithium-ion (Li-Io).

Spre deosebire de bateriile de generație veche, cele Li-Io nu necesită etape de formatare pentru a funcționa corespunzător și la capacitate maximă.

Bateriile Lithium-ion prezente în fiecare iPhone se încarcă mai repede, au o durată de viață mai mare și o densitate mai mare a puterii bateriei raportată la o greutate mult mai scăzută (aceasta sunt diferențele vizavi de bateriile clasice).

Q: Contează cu ce îmi încarc telefonul? Dacă am încărcătorul original și cablu ieftin (copie) afectează bateria și procesul de încărcare?

A: Da, de aceea este recomandat să fie folosit încărcătorul și cablul original.

Cablurile ieftine, care nu sunt certificate de producătorul telefonului, nu permit suficient amperaj în timpul încărcării, din cauza cablajului extrem de subțire și a calității scăzute a încărcătorului în sine. Mai exact nu permit mai mult de 5V cu 0,5 amperi în timp ce în cazul iPhone-ului 11 Pro, de exemplu, acesta are nevoie de 5V cu 3 amperi sau 9V cu 2 amperi.

Cum se traduce cel mai simplu acest lucru - prin încărcarea mult mai greoaie (dacă sunt folosite cabluri/încărcătoare neoriginale sau necertificate) sau prin fluxul de curent discontinuu și nu mereu la nivel optim pentru acumulatorul încărcat.

Q: Fast Charge, încărcare wireless sau încărcare clasică?

A: Acolo unde telefonul vine de la producător în cutie cu încărcător fast charge recomandăm fast charge.

Și încărcarea wireless este recomandată, însă să se facă doar cu încărcătoare de cea mai bună calitate, pentru a prelungi viața bateriei telefonului.

În cazul încărcării clasice, cel mai bun sfat pe care dorim să vi-l oferim este următorul: "never under 30".

Vă recomandăm să efectuați încărcările bateriei la un nivel mai mare de 30%. Tehnologia Li-Io este una extrem de inovatoare și este proiectată să fie utilizată constant și pentru o perioadă mai mare de timp mai ales atunci când încărcările sunt efectuate la un nivel mai mare de 30%. Altfel spus - evitați, pe cât posibil, să încărcați bacteria abia când nivelul ei scade sub 30%.

News

Ti-a placut? Distribuie mai departe pe: